Vårdcentralen i dag!

Jaa i dag fick man ju mycket information om vad som händer om jag bestämmer mig för att göra en operation.
För det första så är det som vanligt lång väntetid så det är ju bra om jag ställer upp mig i kö redan nu!
Sen är det ju mycke faktiskt som man inte tror att det är inför operationen!
För det första så måste jag verkligen ge allt för att min kropp ska vara i så bra form som möjligt innan operationen.
Sen så två veckor innan operationen är så måste jag äta natrulliett 7 påsar dagligen i två veckors tid.
Det smakar tydligen pyton men det är vell endå värt att plåga sig lite för sedan så händer ju grejerna.
Då operationens dag kommer så börjar dom att söva en, sedan så gör som 5 st titthål i magen.
Dom tar bort magsäcken och tar bort det där så kallade röret som går från mat strupen och knippsar av den, sedan på den så bygger dom en ny magsäck som är som en fyrkant som kommer att ligga ganska löst i magen.
Så det är vad som händer under operationen och det låter ju inte kul men vadå!
Dagen efter så har du tappat all saftsyra du har i magen och även all näring så du är helt tom på allt i stors sett.
Så då börjar det roliga igen du kommer att få ett mål på sjukhuset som du ska äta och det består av ett glas mjölk och någon slags soppa som du MÅSTE äta upp. Tjejerna som berättade detta för mig sa att det där mjölk glaset smakade BARA socker och dom ville verkligen inte drick upp det.
Efter 2 dagar får du åka hem från sjukhuset då läkaren ser att du kan äta normalt och bla bla bla.
Då du kommer hem så måste du äta soppa i 4 veckor! Men jag kan inte kalla det soppa. Då jag hörde ordet soppa så tänkte jag okej det kan ju inte vara så farligt men grejen med den här soppan är att om jag går på affären och köper en köttsoppa ex vis, så måste jag sila bort allt som är i soppan och bara äta sövlet. Så egetligen så kan man säga att man får äta buljong i 4 veckors tid. Efter dom där 4 veckorna har gått så får du börja äta normal mat men att det måste vara mosad. Därefter så börjar du utöka till vanlig kost.
Så det här tycker inte jag låter så jävla lätt måste jag säga.
Sen så är det så att efter som du inte har den näringen i dig som du brukade ha så måste du äta tillskott resten av dit liv. Dessutom så dom första veckorna så kommer du att tappa minne, sluddra då du pratar och även tappa gå konsentrationen för du är så stor och magen är så lite och då kan man förstå att det blir så.
Kroppen måste ju vänja sig med allt detta som hände under kort period.
Jaa sedan är vell det största problemet att jag kan ju alldrig dricka nå alkohol i hela mitt liv nå mer!
Det känns då man säger det till sig själv. Men vill jag någonsin må bra med mig själv så måste jag göra nått liknande eftersom jag inte verkar klara detta själv.
Glömde att säga att efter operationen så kommer du bara att kunna äta ett dricksglas med mat resten av dig liv men det där dricksglaset kanske blir till 4 om dagen. För du kommer ju att äta frukost luch och middag som vanligt men i små små mängder. Jaa vad tycker ni som läser detta?
Det är en svår tid för mig just nu i allfall att fått höra detta men samtidigt så kanske det ge mig en puch att fixa det själv. Men som sagt jag tänker ställa mig i kö för operation men får se vad jag bestämmer mig för.


Jaa det här är vell allt jag kan säga just nu men om ni har några frågor så skriv gärna en kommentar om ni vill!

Bra fint tack hej......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0